Thursday 26 January 2012

catatan #8 banana leaf . oh , itu makanan eh ? HAHA

 First time bila Atikah ajak aku mkn kat Banana Leaf , aku ckp on je , sebab aku kan mmg suka makan plus dia sruh aku temankn dia . So aku ni mmg okayy je . So perjlnn kitorng hari tu mmg best lps kelas hari rabu habis pkl 11.20 then trus blah amek bas T603 ke seksyen 2 n amek ke Bangsar . Well perjalanan tu biasalah , ada bangla tak sedar diri bajet bau wangi segala . Adoii . HAHA .


Sampai je kat Bangsar , si Atikah ckp kitorng akn ke Banana Leaf , so aku mmg target nama restauran dia tulah , sampai je , aku agak terkesima sbb nama nye Devs Corner . HAHA . Aku agak mcm pelik bin ajaib sbb dia dr td ckp banana leaf then dia ckp banana leaf tu mknn . HAHA . Bodoh aku ni .


Nilah devis Corner kat Jln telawi Bangsar
Then kwn dia yg super duper cantik nama Rohini . Holy shit stim tgk . HAHA . Takdelah , tak baik . Shes adorable tp biasalah , Atika ni kan minah salleh . Dr awal smpai ke akhir ckp english je ngan Rohini nih . HAHA -____________-


Masa tulah aku baru perasan yg aku ada kwn berbangsa India . This is my first time ever ada kwn bangsa India . well , aku dulu bljr kat mana kan ? Sume org melayu . HAHA . So pastu kitorng naik atas nk mkn banana leaf tuh . Seriously aku tak percaya sbb org cina , melayu and india ada . plus tourist ada . Wehh 1malaysia mmg btul2 dipraktikkan kat sini wehh . HAHA . So masa nilah aku mkn banana leaf tuh .


Kitorng mkn mknn tu kat atas banana leaf . So korang boleh agak knp kitorng pnggl bnd ni banana leaf kan ?
Kat sini aku belajar apa itu mknn dlm india . Well dorang kn sembah Tuhan dorang iaitu lembu , so dorang mmg tak mkn lembu . Apa yg menarik psl org india ni , diorang tahu yg dorang takleh mkn daging , so dorang cari alternatif mknn iaitu dgn makanan mcm vegetables . You know what ? That vegie adlh diet seimbang , tak perlu kiobohidrat . Aku pun tak phm sgt tp Rohini ckp yg bnd ni mmg dh seimbang . So aku iyakan je lah . HAHA . So korang tgk je lah apa yg aku mkn .


Nasi akan dicampur dgn kari pilihan kita . Ada papadom yg aku tak suka . Then sayuran , biasa bendi , sambal super duper pedas , ada sayur yogurt , ada kobis bunga merah , ada peria yg mmg sedap .
Ni tempat dia nk bg mknn kat kita . masa first duduk , dia akn bg banana leaf tuh and then akn letak terus mknn tuh . Ada manisan , kari and etc 
nampak yg merah tu ? Tu peria goreng yg sedap


So aku mmg suka mknn nih . nak makan lagi plis . HAHA . harga rm6 sahaja ye . Murah kan ? drpd mkn kat Barra tak kenyang , better mkn kat sini . Puas beb ! Thanks Atikah and Rohini .



No comments:

Post a Comment