Wednesday 11 January 2012

sajak #dek hujan melata


Dek hujan yang melata ,
Daksina terus dilatah rintikannya,
Masa itu pawana tiada ,
Hilang , hilang laluan aku,
Tatkala itulah langit menjadi bisu.
Dan aku. .
Masih buta mencari erti hidup,
Bukanlah kerana aku buta tidak nampak,
Tetapi cahaya itu begitu kabut , begitu samar,
Aku kalut untuk mengejarnya hingga harus aku memanggil Sang Cahaya,
Kononnya bisa membantu  , padahnya aku ditinggalkannya,
Legam hanya di hatiku , namun isinya begitu putih,
Mengapa semuanya begitu  lengang kepadaku ?

Puisi ini ditulis saat aku dalam keadaan sunyi . Pukul 2:54 masa ni bilik aku kosong so aku buat ayat touching . Hujan merujuk kepada kesedihan , Pawana merujuk kepada haluan aku . Langit bisu bermaksud aku tiada arah tujuan . Kemudian aku masukkan rangkap yang berbeza dr kesunyian kepada apa yg aku cri dlm hidup . Sang Cahaya merujuk pada kawan2 . Dan ending baca sendiri . Touching kan ? HAHA . Teruskan support catatanperus . 

No comments:

Post a Comment